tisdag 18 januari 2011

jag har skrivit kontrakt! åh, det känns så bra.
jag vet att många dömer mig efter mitt beslut att bosätta mig i jönköping. och kanske dömer jag mig själv lika hårt. men just nu struntar jag i vad de dömande tycker och jag struntar i principen som säger att man inte kan bo kvar här. jag har egentligen inget emot jönköping som stad (mer än alla kyrkor och religiösa samfund), det som plågat mig har varit människorna och de har ju i princip allihop flyttat. problemet löst. men samtidigt ska man vara medveten om att ett val inte är livsavgörande, nog finns det tid för äventyr. och jag blev iallafall inte kvar omedvetet, inte heller blev jag tvingad till det. det är ett val jag har gjort, för nu. och det känns bra. och när det för en gångs skull känns bra så tänker iallafall inte jag betvivla det.

Tummen upp på det!

8 kommentarer:

  1. Jag hejar på dig och djuren! Jag och Yra kommer och hälsar på så fort vi kan.

    SvaraRadera
  2. Tack Elin!
    Jag ser så fram emot ert besök och hoppas på att det inte dröjer alltför lång tid innan ni dyker upp.

    SvaraRadera
  3. Det hoppas inte jag heller. Jag har lite hemlängtan, faktiskt. I maj är det förresten tävling här i Lund! Då måste du och Vilda komma ner och bo hos mig :)

    SvaraRadera
  4. Åh, kul! Det gör vi gärna! :) Men jag hoppas du kommer hem innan dess?!

    SvaraRadera
  5. Haha, ja det är klart! Jag tänkte bara säga till så att du planerar in det :)

    SvaraRadera
  6. Puh! Ja, det ska jag göra. Men vilket datum är det?

    SvaraRadera
  7. Det är den 22a maj, sista anmälan 18e april :)

    SvaraRadera
  8. Kääääj! Ska kolla upp'et!

    SvaraRadera