torsdag 13 maj 2010

domedagen är nära

...som jag alltid sagt. i ärlighetens namn så önskar jag relativt ofta att världen faktiskt ska gå under. nu. som ett hån mot mänskligheten. puss.

jag har haft lite av en domedag idag. en dag där det ingick samtal med diabetessköterska, besök hos ungdomsmottagningen samt ett besök hos dietistmottagningen. och dessutom otaliga minuter på apoteket.
och jag avskyr läkemedelsindustrin, sjukvården och människor som ler uppmuntrande och säger att "det nog blir bra" samtidigt som deras falska jävla leende är så uppenbart genomskinligt och om man hade lyckats förvilla dem i tankar skulle ha sagt att "det blir fan inte bra, din sjuke jävel. var glad och njut av livet".
förlåt, nu var jag sådär fördömande och aggressiv. jag är tacksam egentligen, håller bara fasaden uppe.

domedagen slutade iallafall fint, jag följde med min mor på stickcafé! så himla mysigt. det får bli min onsdagssysselsättning i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar