torsdag 17 juni 2010

dagar då det knappt finns tid till att andas är de dagar då jag mår som bäst. så länge jag kan fly från tankar och funderingar så kan jag njuta av stunden. idag har varit en sådan dag. (nåja, åtminstone fram tills nu)
jag har ägnat dagen åt marsvin, jobb, hästar och stickcafé. och nog har det varit fint. speciellt fint var det att få rida Yatzy till sommarbetet. aldrig att han skrittar så snabbt som på väg dit och aldrig att öronen pekar framåt lika glatt och bestämt som på väg dit. och aldrig att han springer runt som i glädjerus på samma sätt någon annan gång än som han gör när han tar de första kliven in i sommarhagen. och i år går han med två små ponnier som han verkar tycka hemskt bra om (trots att den ena är en hingst och det sker en del dominansosämjor). och jag fick samma rusande känsla i kroppen när jag mötte honom, gnäggande, i hagen som jag fick för några månader sedan. hästar betyder så mycket mer för mig än jag förstår.

(bilderna är lånade av carro då jag inte hade någon kamera med mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar