söndag 1 januari 2012

det har varit jul och det har varit nyår. och inte så mycket mer med det.
syster har varit hemma. och vänner har varit hemma. syster har åkt, vänner kommer snart ha åkt. det är ledsamt.
jag är litegrann på väg ner. vet inte varför och hoppas mest på att det inte går för långt bara. men det känns obehagligt bekant. men vad fan, jag ska nog gaska upp mig.

idag har elin varit här. vi har haft vinterstudion igång hela dagen, det är verkligen något av det bästa man kan titta på. haha. så himla mysigt! och så påminner det mig om morfar. på ett bra sätt.
sedan så har vi varit nöjda över att inte ha varit bakis och tagit tag i jobbiga saker med min lägenhet. som att bära ner en gräslig billybokhylla i källaren till exempel. och sorterat bland massa saker och möblerat om lite. nu känns det mer ombonat och jag blev ganska så tillfreds när jag för några timmar sedan kom tillbaka hem efter att ha varit i stallet. imorgon kanske kan jag fota hur det ser ut här. det vore ju en sysselsättning mot hjärnspöken om inte annat.



och jo. jag har ett nyårslöfte, faktiskt. ett enda skulle man kunna säga. att gå ner 20 kg och förhoppningsvis bli lite nöjd med mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar